English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: جمعه ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٦
نام و نام خانوادگی : آقای یاسین خوش نشین
پست مربوطه :مسئول حاکمیت بالیبی

مدرک تحصیلی :کارشناس مدیریت خدمات بهداشتی
تلفن تماس :34277489-044
تلفن داخلی :114

 


شرح وظایف مسئول بهبود کیفیت

 

Ø      تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان

Ø      تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان

Ø      تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت،ارتقای ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی

Ø      تدوین برنامه بهبود کیفیت فراگیر بیمارستان در موضوعات بالینی و غیر بالینی (مدیریت،امور مالی،خدمات پزشکی،

Ø      خدمات پرستاری،خدمات عمومی و پشتیبانی،خدمات پاراکلینیک(

Ø      هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان

Ø      پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها

Ø      تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده

Ø      تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان

Ø      تهیه گزارش سالیانه برنامه بهبود کیفیت بیمارستان

Ø      تصویب و ابلاغ خط مشی و روش ،روش اجرایی و دستورالعملهای دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان

Ø      نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان

Ø      پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان

Ø      ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان

Ø      هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان

Ø      نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی 

Ø      پیگیری موارد ارجاعی از واحد بهبود کیفیت بیمارستان 

Ø      انجام سایر امور طبق دستور مقام مافوق

Ø      همکاری با سایر کارشناسان واحدهای دیگر در زمینه های ارزشیابی ، تشکیلات بیمارستانی و غیره

Ø      بررسی و تحلیل شرایط موجود و پیشنهاد راهکارهای علمی و عملی به منظور رفع کاستی ها و نارسایی های سیستم

Ø      جمع آوری اطلاعات مربوط به نیازهای کلی بیمارستان از نظر ساختمان ، لوازم و تجهیزات و نیاز به تعمیرات اساسی و یا بازسازی و تهیه گزارشات مربوط به پیرامون آن جهت مسئولان مربوط

Ø      مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف

Ø      تهیه گزارش ممیزی و پیگیری اقدامات اصلاحی

Ø      نظارت بر تحلیل شاخص ها و برنامه های عملیاتی

Ø      تشکیل جلسات ماهانه با رابطین بهبودکیفیت

 

 

 

 

مطالب آموزشی مربوط به سمینار حاکمیت بالینی

  مدیریت خطا

  اثربخشی بالینی

  ایمنی بیمار

  خطاهای پزشکی

  مبانی حاکمیت بالینی

  مدیریت و آموزش کارکنان

  مشارکت بیمار و جامعه

  ممیزی بالینی

 

مطالب آموزشی:

  فرایندها و فلوچارت ها

   کنترل کیفیت

  اثر بخشي باليني -دكتر هادي زاده

  اثر بخشي باليني-دكتر يزداني

  مبانی حاکمیت بالینی

  مميزي باليني

  استفاده از اطلاعات در حاكميت باليني

  ايمني بيمار

  خطاهاي پزشكي-دكتر قضاوي

  مدیریت خطر

  مديريت كاركنان

  رضايت شخصي-دكتر براتي

  حقوق بيمار

  حق بيمار و مسئوليت ما

  دریچه ای به حاکمیت بالینی و تعالی خدمات بالینی

  حاکمیت خدمات بالینی

  بیمارستان های دوستدار ایمنی بیمار

  اقدامات اولیه در بیمارستان های پیشگام دوستدار ایمنی بیمار

  ایمنی بیمار برای کمک بهیاران

  روش های ضد عفونی در مراکز بهداشتی درمانی